ACBC

Är du intresserad av bra produkter med hög komfort och kvalitet? Då har du
hamnat rätt! Här hittar du information om våra varumärken och produkter.

MEET ACBC. SAY GOODBYE TO TRADITIONAL SHOES.

Tänk dig en sko som snabbt kan byta utseende från casual till dressat, som tar liten plats i väskan och som passar både i city, på kontoret, promenaden, resan eller utestället. Nu finns ACBC, en unik skoinnovation där du enkelt byter skins och sulor för att skräddarsy din egen sko – för stunden.

ACBC (Advanced Commuter Basic Concept) är en helt ny innovation inom skor. Varumärkets vision är att förenkla och förbättra för den som pendlar och reser och samtidigt minska vår klimatpåverkan. ACBC’s innovativa och patenterade modulteknik gör det möjligt att skräddarsy, byta ut och återvinna skons komponenter för optimal användning. Skorna består av två utbytbara delar med dragkedja; en övre del (skins) och en undre (sulor). Genom att enkelt byta skins anpassas skorna till alla möjliga situationer. Idag kan tre sulvarianter kombineras med ett stort antal skins till totalt 150 olika kombinationer. Unikt för ACBC är också att kunna förvara många par skor på ett litet utrymme.

ACBC lanseras på den Nordiska marknaden våren/sommaren 2017.
Vill du bli återförsäljare till ACBC? Kontakta oss på info@moxter.se eller 063-55 66 66.

UNIKA Fördelar MED ACBC

SKRÄDDARSY

Mixa och matcha skins och sulor för att passa alla tillfällen. Med fem sulvarianter samt 30 olika skins kan man få till totalt 150 olika skokombinationer.

RES LÄTT

Sluta fundera på vilken sko du ska ta med dig på din nästa resa.
ACBCs skins ligger platt och varje par tar mindre plats än en t-shirt.

MILJÖVÄNLIGA

Forskning visar att tillverknings-
processen som används för att göra en skosula är det som lämnar störst påverkan på klimatet i en skos livscykel. Du kan minska klimatpåverkan genom att dela en sula med olika skinn!

Teknisk specifikation

Grundaren Edoardo Iannuzzi är en italiensk industridesigner med en passion för skor och resande:
”När jag reser vill jag ha ett minimalt bagage med mig och samtidigt alltid vara stilig och redo för alla möjliga aktiviteter. Det var därför jag uppfann ACBC (först lanserad som Shooz) – först för min egen skull och sedan mer kommersiellt. Jag tänkte att det måste finnas fler som har samma behov som jag.”